Rare Candy Treatment Rare Candy Treatment

September 23rd, 2011, 12:25 pm

Gotta go fast

Nobody expects the Sportish Inquisition!

  • First >
  • Last >

September 23rd, 2011, 12:20 pm

A friendly bloke named eworm, on the topic of B buttons, suggested that I could make a strip about Running Shoes while I was at it. While I dismissed his original idea (sorry mang), the thought was still left with me and I started to play around with it. And it ended up as an unlawful method for olympic events. Go figure.

Although one of my worries is that this strip isn't as clearly related to Pokémon as my other strips, so hence the use of the International Police and.....some squiggly pokéball lines on the runner's vests. Maybe I should have drawn blimps, but I had pushed this ahead enough already so HERE GOES NOTHING. And if there's anything funny with the language, shout it out and I'll fix it in a jiffy.

In other news, I've installed a Donation button at the bottom of the page, which may be toggled elsewhere once I go icon crafting. I don't really need money seeing as I have a full-time job and some minor cash I get from advertisers, but if I ever get the question (which I have) about what I gain from this site, then I just might be able to reply with how someone on the internet was willing to donate a whole dollar(s) in response to my work. And then they'd be silent in awe. I see no reason why that wouldn't happen.

Gonna be drawing lots of three panel strips to save time for now. Cheerios!

September 23rd, 2011, 12:31 pm

lol

September 23rd, 2011, 12:50 pm

Lol, good one.

September 23rd, 2011, 12:54 pm

Love it. You don't really hear much about human sports in the Pokemon world, and with shoes like that, someone is bound to have cheated once or twice with them.

September 23rd, 2011, 1:18 pm

Lol, really nice x'D

September 23rd, 2011, 2:36 pm

Lol that's so hilarious^^

September 23rd, 2011, 3:15 pm

xD
It's worse than steroids!

September 23rd, 2011, 4:01 pm

So THIS guy can find the B button when it's for unlawful gain, but our poor trainer can't find the B button when his Virigoth is evolving? WHAT IS WRONG WITH THE FOURTH WALL.

September 23rd, 2011, 5:07 pm

Well, what do you know

My comment served as an inspiration? Nice. I mean... the comic. It's nice. Yup. Not me. The comic. Nice.

And this reminds me how in 2nd gen games the police starts investigating the robbery in Elm's lab, gets the culprit's name from you and... that's it. It's never brought up again.

September 23rd, 2011, 6:08 pm

If you are here, you probably know Pokemon. If you know Pokemon, you know about the Running Shoes. No biggie.

September 23rd, 2011, 6:24 pm

@Shoop-da-Whoop: Yeah, uhhh, I wouldn't bother thinking about that. Puts your synapses in knots.

@eworm: That's nice.

@docScott: True, but I was more thinking of the people who link or feature this strip elsewhere. Although I suppose my url adress also throws a hint.

September 23rd, 2011, 6:37 pm

lol, though it might be a requirement for them to wear those at sporting events. Now it would be interesting to see how items meant for pokemon growth and consumption would effect a person, like X-speed giving them a speed boost etc

September 23rd, 2011, 8:20 pm

Love your work and I think you should put the donate button at the top of the page. That way it's more likely to be seen by viewers. You deserve it.

September 23rd, 2011, 10:43 pm

CRYING

DOES THIS MEAN THEY WEREN'T EVEN HAVING A RUNNING RACE

September 24th, 2011, 12:54 am

I always figured they were just ordinary shoes, and it's just the ones you had before were really uncomfortable and you couldn't stand to run in them.

September 24th, 2011, 2:26 am

Haha

Funny enough I think it's in HG/SS where you can just set your Running Shoes so that you are permanently running |D Great strip though love it :D

September 24th, 2011, 4:25 am

lol This leaves me to wonder how else people in the PKMN world cheat since there are so many alternatives to steroids and such. On that note, I second Crusty_Kris. That would be interesting.

September 25th, 2011, 5:07 am

This could have gone in the direction of a hurdles race, namely because no trainer EVER can jump up those gimpy ledges.

September 25th, 2011, 12:55 pm

Man, this comic is just great! I just can't stop laughing XD

Great job!

September 26th, 2011, 9:00 am

Lol, this joke came out of nowhere XD. Nice one!

September 28th, 2011, 6:16 pm

I just found this comic today and read every page. It's fantastic! I love your humour :)
I can't wait to see more!

September 30th, 2011, 8:28 pm

@Shoop-da-Whoop: LOLZ!

October 4th, 2011, 7:47 am

archive binge, and wondered where the obligatory WTFZUBATS strip was?

October 7th, 2011, 1:20 am

Why was the officer not Looker/Handsome or Officer Jenny???? That would have been epic XD

November 23rd, 2011, 5:33 pm

Sure, take away the white guy's victory.

December 17th, 2011, 10:35 pm

So...

If he hadn't cheated, the black guy would've won?

February 19th, 2013, 3:29 pm

HGSS

He had the automatic ones in heartgold and soulsilver